Monday, October 7, 2019

期權的概念 -- long put (lp), short put (sp) 是什麼

期權的概念 -- long put (lp), short put (sp) 是什麼

期權,英文是 option
期權金, 英文是option premium

而期權之中, 分為put (認沽期權)和call (認購期權)

今次先講put 認沽期權

put (認沽期權)簡單來說, 就是沽出股票的權利
long put = 買入認沽期權, 即你買入到期時沽出股票的權利
因為你買入權利, 所以是要付出期權金

假設你買入10月尾到期, 目標價55元, hsbc 的認沽期權 lp, 期權金1蚊
那你在付出期權金後
到期時若股價跌低於55, 你有權用55元賣出股票
若10月尾到期時hsbc 跌至50元, 你用55元賣出, 即帳面即時賺了5元, 再減去1元期權金, 即總共賺了4元

但若10月尾到期時, hsbc 股價高於55元, 你的lp 就變成癈紙


相反
假設你賣出10月尾到期, 目標價55元, hsbc 的認沽期權sp (short put or sell put), 期權金袋1元
到期時, 若股價高於55元, 你的期權金就袋袋平安
相反, 若到期時股價跌低於55, 如跌到50元, 你就要用55元去接hsbc, 帳面即時下跌5元, 扣除之前袋的1元權金, 即帳面下跌4元

所以, 期權就是大家在對賭, 賭股票到期時升還是跌, 會升/跌至那一個價位

我的期權倉大部份是sp
即我袋了期權金
代價是假如股價跌於目標價, 我一樣要用目標價入貨
最差的情況, 就是接完貨, 仲繼續跌
最好的情況, 就是股價一直高於目標價, 期權金袋袋平安

有無接過貨?咁當然有
港股這兩個月狂跌, 接完都無乜機會再sc 返出去, 唯有坐下貨, 收下息, 幸好我做sp 的都是藍籌股,唔怕坐
美股接過spy 和ko, 好快sc 就被call 走了, 之後咪又做sp

做sp 最大風險, 係無錢接貨, 如果你用ib, ib 會直接賣掉你手上其他貨去補足錢入貨,所以做sp 前要先計計數
如果接貨後股價跌完不起, 接貨後無位再sc, 焗住坐, 咁就要諗下隻股有無機會上返去, 值唔值得坐, 如果唔值得, day 1 就唔應該做sp, 因為做sp 就要預左接貨


sp 有什麼好? 假如我想買hsbc, 現價60, 但我想55 蚊入, 正常情況, 我可以set 買入價55, 等佢跌
另一個方法, 我sp hsbc 55, 我一邊收期權金, 一邊等佢跌, 如果到期唔跌, 咪再做, 真係跌到, 我開開心心接貨, 就算之後再跌,我本來就預左55 接,所以再跌都心甘情願

下次再講long call, short call, 即lc, sc

38 comments:

  1. 初心兄, 做sp 最大風險, 係無錢接貨, 如果你用ib, ib 會直接賣掉你手上其他貨去補足錢入貨,所以做sp 前要先計計數

    請問是否代表IB LEVERAGE 就會出現這樣情況?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 用得ib, 應該唔多唔少都有做leverage 吧
      當你做sp 時就要計下數, 如果你接左貨, leverage 會升到幾多, 會唔會超出自已能力? 會唔會拎自已太大壓力?
      如果無信心接, 就唔好做,投資要安穩, 唔好一邊做, 一邊擔驚受怕
      個人承受風險不一樣, 有d 人覺得1。5倍好擔心, 有d人去到2。8都唔驚

      Delete
  2. 如果sp 要接貨係咪要接哂100股?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 無錯, 你做幾多手SP, 就要接幾多手,
      除非你係到期前平倉

      Delete
  3. HELLO
    請問如果我在IB SP 了HSBC 到期低過我SP價, IB會直接接貨? 只對差價?THX

    ReplyDelete
    Replies
    1. 到期會直接接貨
      如果你唔想接貨, 請在到期日前把SP 平倉, 你可以揀CLOSE POSITION, OR BUY 相同數量既PUT

      如果到期时, HSBC 股價比SP 目標價跌好多, 平倉費會變得好貴, 要留意

      Delete
  4. 如果我 LP 左 AMD,咁係按 CLOSE 定 SELL 黎結算 take profit?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 都可以,
      CLOSE 的話, 佢會直接把你有的數量放在SELL,
      如果你按SELL, 要自己入返你要賣既數量

      Delete
  5. 師兄,點解張lp 未低於行使價, 但係帳面都賺緊? 唔係低過先有得賺差價咩?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PUT 也好, CALL 也好, 權金都會因為為股票價格升跌而有所動,
      如PUT HSBC 40, 現價45, 當HSBC 升到50, 咁PUT 既權金價格就會下跌
      當HSBC 跌到42, 即使未到行使價, PUT 權金都會升

      而另一方面, 越接近到期日, 權金都會有所變化
      如果未到行使價, 越接近到期日, PUT 權金會越來越低,

      按你呢個CASE, 應該係你LP 完, 正股價格下跌, 所以權金上升, 你現在帳面就賺緊, 如果你覺得股價仲會跌, 可以保留, 覺得股價會升埋, 就平左佢就咁賺差價

      留意返, 如果LP 到期, 都沒有到行使價, 你張LP 就作廢, 所以呢
      一係見價啱就平左佢
      OR 你覺得可以到行使價以下, 到時以行使價賣出股票

      Delete
    2. 明白哂, 唔該哂師兄

      Delete
    3. 想問吓,如果真係L P,又認為會到行使價,跟住到月尾真係到咗行使價,咁股票行會點樣結算㗎,定還是我需要做什麼動作?

      Delete
    4. 假設期權25/2結算 港股期權的話當日收市後會自動行權(富途大概6-7點左右) 不論LONG/SHORT 即是無需任何動作

      Delete
  6. Hello 初心
    求請教,兼求救
    因為第一次做sp就經歷世界大跌市
    現不知所措

    我做了2月份sp,行駛價$65,4月到期
    可是股價插水下跌到$50
    我不想$65接貨,因為股價上升到$60機會好低

    如果平倉,即是做 Lp 的話
    成本價比接貨的損失還要多
    請問還有什麼方法呢?
    謝謝

    ReplyDelete
    Replies
    1. 因為權金是包含股價差價和時間值, 所以現在股價己比行使價低, 權金會比接貨再賣還貴, 其實4月到期, 即今月到期
      你要考慮一樣野, 你覺得到期時, 股價會維持在50, 比50 低, 還是比50 高?

      因為我唔知你係做邊隻股票, 唔知你隻股票景如何
      如果你覺得股價會維持係50, 無乜升跌,
      OPTION 1) 等月尾接貨前平倉, 但如果股價再跌, 平倉會更貴
      OPTION 2) 做SC 65, 補返少少收入, 如果升唔到60 , 咁SC 價淨袋, 升返上65, 你平返SP & SC 應該都唔會輸好多, 當買保險
      IF 股價超60, 你最好先平晒2邊, OR 至少平左SC 先, 否則到時就變沽空, 如果爆升就煩了, 要小心

      如果你覺得股價到月尾會再跌, 如再跌到45, 40, 咁你現在就應該立即平倉, 因為股價再跌, 平倉價更貴

      如果你覺得股價會升返D, 如升返上55, 咁你就等月尾先平倉

      其實做SP, SC 呢D 期權就好似買大細咁
      估股價升定跌
      估中咪賺, 估錯就蝕錢

      Delete
    2. Thanks 初心

      謝謝您的教導和建議 :-)

      我sp 1張,19 (太古)
      剛睇完,平倉要一萬蚊
      成本貴過接貨之後再賣出
      做 sc 無價,無成交
      唯有等股價升返,月尾平倉

      做 sp 賺小小期權金
      風險都唔細
      好在第一次出場
      就遇上大跌市
      上了寶貴的一課
      避免日後蝕到 high high

      謝謝您!你放在 blog 的資料非常實用
      ,又免費分享, 又答問題,非常感謝你。

      Delete
    3. 多謝支持
      大巿波動時, SP, SC 權金會比正股價格更波動
      一張太古還不算太甘
      而且, 我覺得太古這間公司業務還可以
      相比起HSBC, 還算守得過, 就睇你到時想接完等股價回升, 定到期前先平倉了

      Delete
  7. 實用,用於知道點計算同點玩,但都要諗好耐

    ReplyDelete
  8. HELLO 初心
    想請教, 如果係IB做SP, 係要接貨哥陣但無足夠現金係戶口, IB係咪會負現金直接買入?
    (MARGIN額足夠GE情況)

    ReplyDelete
    Replies
    1. YES
      例如, 你有HKD 10000, 要接SP, 金額20000, 咁IB 會幫你接貨, 你既現金會變成-10000

      Delete
    2. 收到, 謝謝您!

      Delete
  9. 外匯也可買option嗎? 剛開ib 新手。謝謝你

    ReplyDelete
    Replies
    1. 咁好似呢排講有個美國投資者話沽港幣200倍
      咁佢係咪Long Put?
      買Put Option 買$1借$199.
      hkd跌穿就賺[(差額*200)-期金]
      hkd無事就輸左$1 再拎返$199 賠借返黎既。
      佢就話用人地d錢點賭都得。
      但係真實世界,有無人用leverage 買Long Put 或其他option??
      初學唔係好知點應用。有錯隨便拍證!
      謝謝你分享 :)

      Delete
    2. 外匯期權比股票期權更難玩, 新手勿試!!!

      我唔清楚你講呢單係咩新聞, 但只憑沽港幣200倍係唔可能知佢點操作
      最簡單, 佢可能用HKD1000本金, 賣出2000000 HKD, 買入美元, 或其他貨幣
      如果港幣跌, 佢咪賺錢, 如果港幣升, 佢咪蝕

      之前港元強既時候, 沽出港元換美元的話, 因為有聯繫匯率, 基本上蝕既機會比較細, 只係要付中間既利息, 同唔知幾時港幣跌

      但如果做其他貨幣, 風險就會好大, 今日港元對歐元, 日元, 英鎊等都係頗大波動

      Delete
  10. hi,
    想問下平倉係咪即係話我sc 完後自己lc 番相同張數?

    ReplyDelete
    Replies
    1. YES, SC = sell call, 想平倉, 就buy call
      當然, 平倉要做返相同張數, 不然就一係差幾張未平, 一係就變左LC 了

      如果你揀close position, 會自己幫你SET 你本身既倉位, 就唔駛自己揀張數了

      Delete
  11. 請問sp 前需要先lp 嗎? 還是直接sp?

    又例如美股NIO 現價45, 我想12月中試試25 蚊接貨,那我是先lp 12月中NIO 25蚊? 之後再sp?

    若lp 12月中NIO 10蚊? 又會如何?

    謝謝你的解答與分享,非常實用的資訊!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 更正:若sp 12月中NIO 10蚊? 又會如何?

      Delete
  12. 試下代答:P
    SP就是準備接貨,無需要先L
    如SP 45, 12月中NIO的價位是10, 你都要用45接貨。

    ReplyDelete
  13. 請問如果做左SP,正股上升,SP係到期前一個禮拜期權金價值已經跌左95%,我應該提早
    買回,定係一直揸到到期日好?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 想問下....Short Put唔係睇死佢跌唔穿咩, 如果你SP完佢不停遠離你個strike price唔係仲安全咩? 點解SP完+正股上升=期權金價值下降?

      Delete
    2. 我會選擇平左佢, 因為你永遠唔知之後會唔會大跌, 平左安心D
      二來, 到期日多數係星期五, 你平一點平倉, 再開下星期五, 權金會比到期後, 星期一再開高D

      Delete
    3. SHORT PUT 係睇死佢唔穿目標價, 即若現價100 , 你SHORT PUT 90, 如果股價升, 咁SP 價就會跌
      為什麼SP 會跌?? 當正股價錢和目標價越來越遠, 入價機會就越來越細, 風險變低, 權金就會變低

      呢個時候, 你可以食左大部份權金

      Delete
  14. Hello 初心,
    我係期權初哥,想請教以下問題:
    1.我現價$44 sp咗#3888,行使價$32,到期211230,iv42, 期權金收$0.82,27/7/2021低過$32,準備接貨,但對家LP無行動,問題係咪只有對家先有行使權利,我先接到貨?

    2.28/7/2021 股價$31,iv61, 期權金由$0.82擴張到$4.66,對我有冇影響?我係未要比返被擴張嘅差價?抑或到期前仲有機會股價升返,iv縮返,期權金縮返0.82以下走?

    ReplyDelete
  15. 你好,初心。我是期權新學習者。看了很多期權教學,但有些不太清楚的地方,想向你請教。是有關於期權金。
    如果我做Short Put, 在一個很低/遠的價外行使價。雖然期權金相對較少,但相當低風險。我的想法對嗎?

    舉例:
    Tesla 現價$735
    如SP 1張2星期$600 期權金$2
    1)是否會即收到$200權金?
    2)權金會否因越近到期日會減少?
    3)SP 股價升/跌時,對於手裡的一張期權,有甚麼價值上影響?
    4)如果股價一值高於行使價,便不用接貨,這張期權自動不用執行。但期權金照收取?
    5)可否在到期日之前平倉? 那期權金是否沒有了?
    6)平倉是否買入1張同樣行使價和到期日的Long Put期權?

    ReplyDelete